شناسهٔ خبر: 204906 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۷۰۳ هزار نفر مسافر از استان اردبیل

مسافر معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه گذشته بیش از ۷۰۳ هزار نفر مسافر از استان اردبیل به مقاصد مختلف جابه‌جا شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا شیرین زاده معاون حمل‌ونقل راهداری استان اردبیل در بازدید از شرکت‌های مسافربری شهرستان بیله سوار گفت: در ۶ ماهه گذشته بیش از ۷۰۳ هزار نفر مسافر از استان اردبیل به مقاصد مختلف جابه‌جا شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۷۷۱هزار نفر بود کاهش ۸ درصدی را شاهد هستیم.

 وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده حدود ۱۰۲ هزار مورد صورت وضعیت توسط شرکت‌های مسافری صادر شده افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۲۱هزار مورد صورت وضعیت صادر شده بود کاهش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

 وی تصریح کرد: در ۶ ماهه گذشته ۴۱۲ هزار نفر مسافر از شهرستان اردبیل، ۵ هزار و۷۳۲ نفر مسافر از شهرستان نیر،۵ هزار و۴۷۱ نفر مسافر از شهرستان نمین، ۱ هزار و ۲۹۰نفر مسافر از شهرستان بیله سوار، حدود ۵۶ هزار نفر مسافر از شهرستان پارس آباد، حدود ۶۲ هزار نفر مسافر از شهرستان خلخال،۱هزار و ۶۱۱ نفر مسافر از شهرستان کوثر، حدود ۳۳هزار نفر از شهرستان گرمی،۱۰۸هزار نفر مسافر از شهرستان مشگین شهر، بیش از ۱هزار و۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان سرعین، ۱هزار و۴۶۷ نفر مسافر از شهرستان اصلاندوز و۱۴هزار و۵۶۷ نفر نیز از سایر شهرستان‌ها به مقاصد مختلف جابه‌جا شده اند.

 معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۳۷۵ هزار و۳۳۶ نفر مسافر توسط وسیله نقلیه اتوبوس،۸۵ هزار و ۳۹۷ نفر با وسیله نقلیه مینی بوس و ۲۴۲ هزار و ۵۴۵ نفر نیز با وسیله نقلیه سواری از استان به مقاصد مختلف کشور جابه‌جا شده اند یادآور شد:۶۲ شرکت مسافربری در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران است.

 معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۷ پایانه مسافربری در استان اردبیل را یادآور شد و اظهار کرد: هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

 شیرین زاده با اشاره به فعالیت ۶۲ شرکت مسافربری در استان اردبیل خدمات رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در این استان را به مردم و مسافران یادآور شد و افزود: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.